Κυριακή, 27 Μαρτίου 2016

Προβολή ντοκιμαντέρ: «WΗΑΤ POLITICA» [30/3, 8.00 μ.μ.]

Την Τετάρτη 30 Μάρτη στις 8 μ.μ. θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ «WΗΑΤ POLITICA – a non political football story» στον Ανοιχτό Κοινωνικό Χώρο «Δον Κιχώτης».



Το ντοκιμαντέρ εξετάζει το ιδιότυπο πρόταγμα του «No Politica», όπως εκφράστηκε από τους οργανωμένους οπαδούς του Ολυμπιακού, μιας ομάδας με ισχυρούς δεσμούς με την λαϊκή κοινωνία του Πειραιά και με μεγάλη επιρροή, τόσο στο πολιτισμικό όσο και στο πολιτικό κομμάτι της πόλης. Μπορεί μία κατά τα φαινόμενα αθώα προσπάθεια οπαδών να μείνουν εκτός γηπέδου τα κόμματα και η πολιτική να έχει εφαρμογή σε χώρους μαζικής έκφρασης και σε περίοδο έντονης πολιτικής όξυνσης; Τι θέση παίρνει μια «No Politica» κερκίδα μπροστά σε φαινόμενα ρατσισμού και πώς ανταποκρίνεται στο κάλεσμα των ιδιοκτητών της ίδιας ομάδας για μια δημοτική αρχή βασισμένη στην απήχηση και στα μέλη του σωματείου; Η απόσταση του «No Politica» από το «Super Politica» εκμηδενίζεται στο όνομα της ανώτερης αξίας και της ομάδας, και στην αφοσίωση σε ό,τι σχετίζεται με αυτήν.
H πρεμιέρα του ντοκιμαντέρ πραγματοποιήθηκε στο 17ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.

Στην προβολή θα παραβρίσκεται και ο Τάσος Αλευράς, δημιουργός του ντοκιμαντέρ, και θα ακολουθήσει συζήτηση μαζί του!

Δείτε το trailer:


Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2016

Προβολή την Πέμπτη: «Στη φωλιά του κούκου» [24/3, 9.00 μ.μ.]

Το αριστούργημα του Μίλος Φόρμαν «Στη φωλιά του κούκου» (1975) θα προβάλει ο ανοιχτός κοινωνικός χώρος «Δον Κιχώτης» (Καλαμαρά 4, Άργος) την Πέμπτη 24 Μαρτίου. Η προβολή ξεκινά στις 9 μμ και η είσοδος είναι ελεύθερη.


Σύμφωνα με το σενάριο, στο Όρεγκον του 1963, ένας φυλακισμένος μεταφέρεται σε ψυχιατρείο, γιατί οι αρμόδιοι πιστεύουν ότι είναι ψυχοπαθής. Με την παρουσία του στο ίδρυμα αλλάζει τη στάση των υπόλοιπων τροφίμων και δίνει άλλο νόημα στη ζωή τους.
H σπουδαία ταινία του Φόρμαν αποτελεί μια πρωτότυπη κοινωνική διαμαρτυρία, με μια σαρωτική ερμηνεία του Τζακ Νίκολσον, ένα εξαιρετικό δεύτερο καστ, με μια σκηνοθεσία και ένα σενάριο που πραγματικά «τσακίζουν κόκκαλα».

Η ταινία κατέκτησε και τα 5 βασικά Όσκαρ (ταινία, σκηνοθεσία, πρώτου αντρικού, πρώτου γυναικείου και σεναρίου). Το 1997 έλαβε την 20η θέση ως μια από τις καλύτερες ταινίες όλων των εποχών από το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου.

Τρίτη, 15 Μαρτίου 2016

Προβολή ταινίας: «Η μαφία σκοτώνει μόνο το καλοκαίρι» [18/3, 9.00 μ.μ.]

Τη σάτιρα του Πιερφρανσένσκο Ντιλιμπέρτο «Η μαφία σκοτώνει μόνο το καλοκαίρι» θα προβάλει ο Ανοιχτός Κοινωνικός Χώρος «Δον Κιχώτης» την Παρασκευή 18 Μαρτίου. Η προβολή ξεκινά στις 9 μ.μ. και η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Παρασκευή 18/3
9.00 μ.μ.


Στο Παλέρμο της δεκαετίας του ’70, ο μικρός Αρτούρο προσπαθεί να κερδίσει την καρδιά της όμορφης συμμαθήτριάς του Φλόρα. Δίπλα τους, η πολιτική διαφθορά βασιλεύει και η μαφία σκοτώνει χειμώνα-καλοκαίρι.
Πολιτικοκοινωνική σάτιρα και τρυφερή ιστορία παιδικού έρωτα συνδυάζονται σε μια εύπεπτη, μα αποτελεσματική λαϊκή κωμωδία. Χωρίς να αρνείται το φλερτ με τη φάρσα, μα κρατώντας το διαρκώς υπό έλεγχο, ο τηλεοπτικός κωμικός Πιφ (Πιερφρανσένσκο Ντιλιμπέρτο) γράφει, σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί πιστός στη δοκιμασμένη, παραδοσιακή ιταλική συνταγή του είδους.


Στο χώρο γίνονται δεκτά τρόφιμα μακράς διαρκείας, για την ενίσχυση του Κοινωνικού Παντοπωλείου Πολιτών Άργους!

Τρίτη, 1 Μαρτίου 2016

Προβολή ταινίας: «Ψωμί και τριαντάφυλλα» [4/3, 9.00 μ.μ.]

Την κοινωνική περιπέτεια του Βρετανού Κεν Λόουτς «Ψωμί και τριαντάφυλλα» (2000) θα προβάλει ο ανοιχτός κοινωνικός χώρος «Δον Κιχώτης» (Καλαμαρά 4, Άργος) την Παρασκευή4 Μαρτίου. Η προβολή ξεκινά στις 9 μμ και η είσοδος είναι ελεύθερη για το κοινό.

Παρασκευή 4/3
9.00 μ.μ.

 Η Μάγια, μια νεαρή Μεξικανή, φτάνει κρυφά στην Καλιφόρνια, στην αδελφή της Ρόζα, η οποία της βρίσκει δουλειά στον καθαρισμό του κτιρίου μιας επιχείρησης στο κέντρο του Λος Άντζελες. Οφείλει να καταβάλλει ένα μέρος της αμοιβής της σ’ έναν επιστάτη, τον Περέζ. Η Μάγια επικοινωνεί καλά με τους συναδέλφους της και φλερτάρει με τον Ρούμπιν. Τα προβλήματα αρχίζουν όταν ένας συνδικαλιστής προσπαθεί να τους οργανώσει σε συνδικάτο. Ο Κεν Λόουτς τολμά να φύγει από τον εργατικό χώρο της Βρετανίας και να απεικονίσει την κατάσταση ανάμεσα στους παράνομους Μεξικανούς μετανάστες στο Λος Άντζελες. Ακριβώς στην «πόρτα» του Χόλιγουντ, η τομή του μας προσφέρει μια εικόνα εντελώς αντίστροφη, ένα πεδίο ανθρώπινων και κοινωνικών αγώνων.